Komunikacja Medialna

ASP Wrocław

Wpis

wtorek, 31 stycznia 2012

Portale społecznościowe idą w górę

W sierpniu w Polsce Facebook praktycznie zrównał się liczbą uzytkowników z portalem N-K. Trwa pojedynek liderów.

W sierpniu na portal społecznościowy lub na bloga przynajmniej raz w miesiącu weszło ponad 72 mln Amerykanów. W Polsce wyniki największych takich portali rosną, nawet gdy spada liczba użytkowników portali ogólnotematycznych.

Popularność takich witryn kwitnie zwłaszcza za oceanem, gdzie dostęp do sieci ma już 80 proc. społeczeństwa ( w Polsce wdg. NetTracka ponad 16,6 mln, czyli mniej niż 50 proc.). W sierpniu portale społecznościowe i blogi odwiedzało o 37 proc. Amerykanów niż rok wcześniej- podaje ComScore. Jeszcze szybciej wzrosła tam rok do roku liczba użytkowników najpopularniejszych serwisów społecznościowych. Facebook ma ich już w USA 57,3 mln ( o połowę więcej niż rok wcześniej), Twitter z mikroblogami - 13,4 mln( ale za to aż 75 proc. więcej niż rok wcześniej), a LinkedIn- 5,5 mln(69 proc. więcej niż rok wcześniej). W USA słychać już dziś czasem opinie, że na tamtym rynku Facebook nie będzie już przeżywał boomu. Wciąż jednak rozszerza swój zasięg o nowe rynki- mówiła "Rz" niedawno Hanna Świerczewska, specjalistka ds. badań w Polskich Badaniach Internetu.                   Co ciekawe coraz więcej ludzi loguje się na serwisy społecznościowe poprzez wyszukiwarki w komórkach lub używając aplikacji ( a więc także z komórek i z tabletów). W sierpniu przez mobilną wyszukiwarkę na serwis społecznościowy w USA weszły już ponad 42 mln intenautów ( o jedną czwartą więcej niż rok wcześniej), a przez aplikację 38,5 mln(ta liczba się rok temu podwoiła). -Portale społecznościowe to najszybciej rosnące witryny odweiedzane z komórek, wchodzi na nie  już prawie jedna trzecia ich użytkowników w USA. Wśród właścicieli smartfonów na portale społecznościowe wchodzi trzech na pięciu ich posiadaczy. To powoduje, że przybywa kolejnych aplikacji i nowych, wygodnych dla internautów rozwiązań w komórkach - komentuje Mark Donovan, wiceszef działu mobile wcomScore.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            W Polsce tak drobiazgowo Internetu na razie nikt nie bada, bo Megapanel nie obejmuje użytkowników komórek, którzy wchodzą do sieci. Ale i na naszym rynku rośnie popularność dwóch największych graczy społecznościowych. Z najnowszych wyników badań MegapanelPBI/Gemius wynika, że użytkowników Naszej-Klasy i Facebooka było w sierpniu już po 12,2 mln, podczas gdy rok wcześniej Nasza-Klasa, która wielki boom nowych połączeń przeszła błyskawicznie w roku ubiegłym, miała ich już wtedy prawie tyle samo, ale za to Facebook niecałe 8 mln użytkowników. Oba portale w sierpniu tego roku poprawiły wyniki. Każdego miesiąca odwiedza też więcej ludzi duże portale informacyjne: WP.pl, Gazeta.pl, Interia czy np. Wikipedia.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         Podobnie jak na całym świecie  w Polsce popularność tych serwisów może dodatkowo wzmocnić debiut Google+. Na to potrzeba jednak trochę czasu.- Rola Google= jes jak na razie na rynku znikoma, będzie potrzebował czasu by nabrać masy- mówi"Rz" Jacek Dzięcielak, prezes domu mediowego MPG. Liczba użytkównioków portali społecznościowych może wzrosnąć wraz z poprawieniem się infrastruktury dostępu do Internetu. Tak dzieje się w innych krajach.- Na wzrost użytkowania portali społecznościowych w takich krajach jak Francja, Niemcy, Włochy i Hiszpania, mają wpływy dwa czynniki- lepszy dostęp do szerokopasmowego Internetu i rosnąca liczba użytkowników Internetu w wieku 50 lat i więcej- komentowała Elisa Tavilla, analityczka eMarketera, raport, z którego wyniknęło, że w pięciu największych krajach Europy Zachodniej już 100 mln ludzi będzie w tym roku przynajmniej raz w miesiącu wchodziło na któryś z portali społecznościowych. To o ponad jedną czwartą więcej niż w 2010 roku. W 2015 liczba użytkowników sieci społecznościowych takich jak Facebook wzrośnie w europejskiej wielkiej piątce do ponad 140 mln. W Polsce dostęp do sieci ma dziś według badań NetTrack ok. 55proc.ludzi. Wciąż jest więc potencjał do zwyżek.

 

Magdalena Lemańska, Portale społecznościowe idą w górę, Rzeczpospolita, październik 2011, s.B7.



Szczegóły wpisu

Tagi:
Autor(ka):
eduartwrokomunikacjamedialna
Czas publikacji:
wtorek, 31 stycznia 2012 22:37

Polecane wpisy

Kalendarz

Kwiecień 2019

Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Wyszukiwarka

Kanał informacyjny

O NAS


Komunikacja Medialna to przedmiot warsztatowy na kierunku Mediacja Sztuki, prowadzony pod kierunkiem mgr Agnieszki Kłos na Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu.
Wyłapujemy ciekawostki ze świata technologi, marketingu i social media. Interesuje nas współczesna komunikacja, sieć, reklama, promocja oraz biznes połączony ze sztuką.