Komunikacja Medialna

ASP Wrocław

Wpis

niedziela, 15 stycznia 2012

Klikaj i zarabiaj

Sklep internetowy, aukcja, a może portal społecznościowy? Sposobów na złowienie klientów w sieci wciąż przybywa. Przedstawiamy sprawdzone pomysły na e-biznes.

                             czerwony spinacz 

  Kyle MacDonald, mieszkaniec niewielkiej miejscowości w pobliżu Vancouver. spędzał kolejna godziny wgapiony w ekran komputera. Rozmyślał, jak zdobyć pieniądze na zakup własnego domu. W pewnym momencie zauważył na swoim biurku niewielki czerwony spinacz i doznał olśnienia. Postanowił, że poprzez serię transakcji wymieni go na nieruchomość.

 Tak rozpoczyna się jedna z najbardziej fascynujących historii o dochodzeniu do pieniędzy przy pomocy własnej pomysłowości i wykorzystaniu potęgi internetu. MacDonald założył błoga i na jego łamach poinformował o swoich zamiarach. W lipcu 2005 roku rozpoczął swoją epopeję, wymieniając spinacz na długopis w kształcie ryby. Ten z kolei zamienił na ręcznie zdobioną klamkę, za którą dostał później podróżny grill. W czasie kolejnych miesięcy przez jego ręce przewinęły się takie przedmioty, jak: pusta beczka po piwie, skuter śnieżny i ciężarówka do przeprowadzek. W czerwcu 2006 roku zamienił prawo do spędzenia popołudnia z rockowym wokalistą Aliceem Cooperem  na gadżet sceniczny zespołu Kiss, a ten z kolei na role w jednym odcinku serialu telewizyjnego. Miesiąc później poznał właścicielka domu z miejscowości Kipling w Kanadzie, z którym dokonał upragnionej transakcji i zdobył własną nieruchomość.

 Co takiego historia Kyle’a Mac Donalda ma wspólnego z e-biznesem? To, że gdyby nie regularnie aktualizowany przez niego blog i internetowa promocja, czerwony spinacz udałoby mu się wymienić co najwyżej na pinezkę. A tak dzięki 15 barterowym transakcjom zdobył dom , a jednocześnie udzielając wywiadów dla CNN, BBC, MSNBC, zjednał sobie rzeszę fanów w sieci i zwiedził pół świata. Gdy osiągnął sukces wydał książkę  i zaczął kręcić film o swoich przygodach. Dzięki internetowi zbudował markę, która do dziś pozwala mu zarabiać .Odcina kupony od jej popularności.

 

Wyjątek jest regułą

 Lista sposobów wykorzystania internetu w celach autopromocji jest ograniczona jedynie ludzką pomysłowością. Historie w rodzaju dziejów czerwonego spinacza urastają do rangi legend, a ich twórcy doczekują się naśladowców. Zwykle jedynie nieudolnych, bo naśladowany wzorzec swój sukces zawdzięcza przede wszystkim temu, że był pierwszy.

 Internet sowicie nagradza wyjątkowość, ale nie oznacza to, że w e-biznesie nie ma miejsca na konkurencję. Wręcz przeciwnie, w ostatnich latach  mamy do czynienia z kształtowaniem się nowoczesnych rynków elektronicznych, na których rywalizacja zaostrza się wraz z rozwojem technologii. W ciągu ostatnich pięciu lat odsetek ludności korzystającej z internetu wzrósł z 15 do 25 procent. W obliczu tych zmian handel w sieci, czyli e- commerce  wydaje się już niemal tradycyjną gałęzią biznesu. Polska przestrzeń internetowa mieści obecnie blisko 10 tys. sklepów internetowych, a liczba ta dynamicznie rośnie.

 - Polacy coraz częściej dokonują zakupów w sieci - zarówno ze względu na niższe ceny, jak i  fakt systematycznego przełamywania obiekcji związanych z bezpieczeństwem takich transakcji. Szczególny wzrost obrotów w sieci zauważa się w fazie kryzysu  i tzw. spowolnienia gospodarczego, zatem paradoksalnie najbliższy okres może być dla branży e-biznesu bardzo owocny - mówi Krzysztof Szubert, przewodniczący Komisji Business Centre Club d.s. Informatyki,Telekomunikacji i Społeczeństwa Informacyjnego.

 Sklep internetowy to wciąż atrakcyjny sposób na biznes, bo jego uruchomienie wymaga znacznie mniej nakładów.


Zakładamy internetowy sklep odzieżowy:

 

KOSZTY  inwestycji

·         Komputer z systemem operacyjnym : 3 tys. Zł

·         Zakup domen,hosting

(abonament za pierwszy rok): 2 tys. zł

·         Wynajecie sklepu na platformie zakupowej
(abonament za pierwszy rok ): 500 zł

KOSZTY  miesięczne

·         Media: 500 zł

·         Promocja strony w internecie: 500 zł

·         Koszty wysyłki: 3,5 tys zł

Razem 4,5 tys. zł

Spodziewane  PRZYCHODY

·         Sprzedaż ubrań (miesięczna): 4 zamówienia  30 dni
x średnie zamówienie 80 zł = 9600 zł

Razem: 9,6 tys. zł

Spodziewane  DOCHODY

6 tys. minus 4,5 tys. zł

DOCHÓD  przed opodatkowaniem

5,1 tys. pln. 

Przedstawione zestawienie jest przykładowe – sugerujemy wykonanie własnego biznesplanu dla konkretnych warunków.


 

Grzegorz Morawski, Magdalena Krocz, Klikaj i zarabiaj., Własny biznes FRANCHISING, Listopad 2011, nr 11(81), s., 8-14.

 

 

 


Szczegóły wpisu

Tagi:
Autor(ka):
eduartwrokomunikacjamedialna
Czas publikacji:
niedziela, 15 stycznia 2012 17:01

Polecane wpisy

Kalendarz

Listopad 2017

Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Wyszukiwarka

Kanał informacyjny

O NAS


Komunikacja Medialna to przedmiot warsztatowy na kierunku Mediacja Sztuki, prowadzony pod kierunkiem mgr Agnieszki Kłos na Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu.
Wyłapujemy ciekawostki ze świata technologi, marketingu i social media. Interesuje nas współczesna komunikacja, sieć, reklama, promocja oraz biznes połączony ze sztuką.